Какво да консумираме през лятото

зеленчуциЛятото е време за растеж и развитие. Дните са дълги, слънчевата светлина е в изобилие, а енергията в природата е най-мощна. През този сезон растенията узряват и ни даряват с богато разнообразие от плодове и зеленчуци. В менюто е желателно да преобладават пресните сезонни зеленчуци и плодове, защото те имат свойството да охлаждат тялото и да попълват запасите от течности. Горещите дни могат да разстроят организма ни и да ни направят раздразнителни, уморени, разконцентрирани и недоспали. Храните и напитките обаче ни помагат да запазим организма си здрав по време на горещините.

Краставица:

Съдържа около 90 % вода и е едно от идеалните средства за утоляване на жаждата. Хидратира тялото и пречиства токсините, една краставица осигурява около 12% от фибрите, необходими за деня, спомага доброто храносмилане и усвояването на мазнините и белтъчините, понижава телесната температура, и облекчава изгарянията.

Домат:

Истински елексир за здравето. Той е богат източник на антиоксиданти. Предотвратява развитието на бъбречни заболявания, високо кръвно, сърдечно-съдови проблеми, наднормено тегло. Тъй като основният каротиноид (това е органичен пигмент) в доматите – ликопенът, е мастноразтворим , е добре да бъдат овкусявани със зехтин или друга полезна мазнина.

Зелен грах:

От него можем да си набавим витамин А, витамини от група В, С, К. Той е е много богат на фибри, нискокалоричен, без почти никакви мазнини, източник на растителни протеини, антиоксиданти, които не позволяват на кожата и клетките да стареят. Вълшебните зелени зрънца са богати на фолиева киселина, което помага за здравината на костите, заедно с калция, разбира се.

Зеленият боб:

Вкусен и подходящ за много ястия, истинско удоволствие за вегетарианците, защото съдържа всички полезни за тялото хранителни елементи. Има ниско съдържание на калории (31ккал на 100грама), богат е на хранителни фибри ( 9% на 100гр), съдържа учудващо голямо количиство от Витамин А и много от полезните антиоксиданти като лутеин, бета-каротин и зеаксантин, който подпомага здравословното функциониране на зрителния апарат .

Тиквички:

Източник на важни витамини и минерали, включително магнезий, калий и мед. Те превъзхождат голяма част от зеленчуците и плодовете по вкусови и хранителни свойства. Освен това са чудесен диетичен продукт.

Диня:

Сладка и сочна съдържа необходими за здравето вещества като калий, витамин А, витамин С, които са добри антиоксиданти и допринасят за регулиране на теглото. В нея има два пъти повече ликопен в сравнение с домата. Пиенето на сок от диня въздейства за по-ниска сърдечна честота.

Пъпеш:

Здравословна „бомба“. Въпреки, че съдържанието на фруктоза може да достигне до 10%, пъпешите са полезни, защото съдържат много витамини и минерали.

Праскова:

Консумацията на праскови подобрява общия метаболизъм на организма. Съдържащите се витамини и минерали помагат за подобряването на здравословния и красив външен вид на  тялото. Тя също така е природен антидепресант.
Ментата – тонизираща и ухаеща на лято, помага срещу болки в стомаха, безсъние, главоболие, депресия. Придава свеж аромат на плодови салати, кремове, безалкохолни напитки и сладоледи. Много интересно се комбинира с шоколад.

В нашите рецепти за салати, супи, предястия, основни ястия и гарнитури пресните зеленчуци са широко застъпени.Технологията ни за приготвянето им, запазва витамините и полезните хранителните вещества – основна задача на БМС Българска кухня. А домашната ни лимонада с мента ще ви освежи и охлади в горещите летни дни.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>