Есента и нейните дарове

sajt-2Есента – един уникален и различен  сезон, предлагащ голямо разнообразие от плодове и зеленчуци. Ето част от богатството, което ни предлага:
Червено цвекло – мощен антиоксидант, който спомага за пречистването на черния дроб от токсини.
Ряпа – източник на ензими и витамини. За ряпата се знае, че има високо съдържание на калиева сол, като в черната ряпа съдържаните е 3 пъти повече от това в бялата. Ряпата е ценен източник на витамини от Б комплекса, които подобряват храносмилането.
Целина – богата на много витамини, както и на важни минерални вещества. Подобно на цвеклото, целината ефективно изчиства организма от токсини.
Джинджифил – безценен природен дар, великолепен продукт, стабилизиращ имунната система. Той е богат на редица полезни вещества – В витамини, фолиева киселина, витамин С, калций, магнезий, желязо, манган, фосфор, калий, натрий, цинк и др.
Кестени – богати на витамини А, В и С, съдържат полезни за тялото минерали – фосфор, калций, мед, силиций, флуор. Отразяват се добре на нервната система, гонят умората и се борят с есенната депресия.
Тиква – по съдържание на въглехидрати дори надминава картофите, а по съдържание на каротин (провитамин А) е с по-високи стойности от морковите.
Ябълки – може да ги консумирате на корем. Пълни са с фибри, витамин С и калий.
Круши – съдържат Витамин С, фибри и Витамин К. Есенните круши са изключително ароматни и може да си ги печете на фурна или да ги консумирате сурови.
Грозде – редуцира излишните мастни депа в организма, понижава високото кръвно налягане, може да намали рисковите фактори за възникването на деменция и Алцхаймер, a също и да подсили паметта, регулира нивата на кръвната захар и възстановяването на мускулатурата след физическо натоварване.
Дюля – богата на захари и органични плодови киселини, витамини в това число витамин C, E и витамин PP, всяка дюля е богата на пектинови вещества и целулоза.
Нар – пълен е с Витамин С, Желязо и Витамин В-6. Той е един от интерестните, полезни и трайни средиземноморски плодове.
Червени боровинки – страхотен антиоксидант, богати на витамин С и калиеви соли. Консумацията им ще ни помогне да предотвратим настинките и гриповете, които са толкова упорити през есента. Спомагат за намаляването на теглото чрез подобряване на кръвния поток и подпомагат смилането на храни с високо съдържание на мазнини.
Глог – консумира се под формата на плод или чай, използва се в домашната кулинария (за направата на торти и сладка), подпомага сърдечната дейност и стопяването на телесните мазнини. Помага при стрес и безсъние.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>